Komunikacija i izvještavanje

Razdoblje u kojem je nastupilo intenzivno oglašavanje i novi mediji donijelo je prakse unutar kojih se identitet poduzeća počeo odvajati od vlastite reputacije te inzistirati na ponešto imaginarnom ''prikazu''. Odnosno, mnoga su poduzeća fokus počela stavljati isklučivo na zaradu, dok je rad na reputaciji počeo padati u drugi plan.

Mnogi stručnjaci smatraju kako identitet mora biti izjednačen s ponašanjem te ukoliko vjerujemo da karakter određuje sudbinu pojedinca, pa tako i poduzeća, jedini način kako bi uspješno poslovanje bilo ostvareno jest kvalitetan spoj reputacije i etičnosti. Brand neprestano mora prolaziti kroz razvoj, mora komunicirati sa svojim stakeholderima te brinuti o reputaciji, ali i mora ulagati u svoju kreativnost i rast.

Društvene mreže neosporivo su promijenile način na koji suvremeno društvo komunicira. Danas živimo u svijetu ''zvjezdica'' i ''lajkova'' - internet je omogućio izuzetnu demokratičnost u kojoj svatko ima pravo i mogućnost javno izraziti svoje mišljenje te ocijeniti svačiji rad. Upravo zbog toga, poduzeća neprestano moraju imati na umu sve kanale putem kojih komuniciraju sa svojim stakeholderima. Upravo ti kanali im nerijetko služe kao izvor korisnih informacija o njihovim stakeholderima i potencijalnim kupcima.

Naravno, svako se poduzeće rado nađe u etabliranim časopisima koji objavljuju liste najcjenjenijih i najkvalitetnijih poslodavaca. Naći se na takvim listama nerijetko ulijeva sigurnost i optimizam u zaposlenike, ali i u stakeholdere. No ipak, kako bi se pronašli na tim listama, poduzeća moraju zadovoljiti određene uvjete te biti jednako uspješni u mnogobrojnim segmentima.

Način na koji komunicirate sa stakeholderima od izuzetne je važnosti. Stoga, u nastavku slijede korisni savjeti kako ostvariti održivu, kvalitetnu i  za sve strane efikasnu komunikaciju koja neizbježno utječe na kvalitetu poslovanja.

1.  Obratite pozornost na probleme svojih stakeholdera. Važno je osluškivati i poštivati najvažnije probleme i pitanja vaših stakeholdera te ih uspješno povezivati s vlastitim vrijednostima.

2. Kreirajte održivu komunikacijsku strategiju koja ima jasan početak i kraj. Budite ambiciozni oko onoga što želite postići te vremena u kojem to želite postići. Komunicirajte svoja održiva postignuća – ono u čemu uspijevate jednako je važno kako vašim kupcima, tako i vašim dobavljačima.

3. Stvarajte kvalitetna izvješća. Interkativne infografike, prezentacije, briefingsi i webinari samo su neki od načina kroz koje svoje izvješće možete učiniti kvalitetnijim te osloboditi stakeholdere gubitka vremena pri čitanju istog.

4. Zadržite iskrenost u svakoj raspravi. Ako ukažete pozornost na svoje mane, tek tada možete raspravljati o tome zašto ih ne možete promijeniti. Vaši će vas stakeholderi cijeniti zbog vaše iskrenosti.

5. Ukoliko ostvarite svoje ciljeve, ne libite ih se prezentirati javnosti. Mnogi će vaši stakeholderi biti zadovoljni ukoliko su upoznati s vašim napretkom te ostvarivanjem strateških ciljeva.

6. Razmišljajte lokalno: stakeholderi u jednoj regiji ili zemlji mogu imati sasvim različite problema od onih u nekoj drugoj regiji. Provedite vrijeme proučavajući određeno područje kako biste znali što je ono što je njoj najpotrebnije.

7. Usporedite se s drugima: važno je znati gdje ste u usporedbi s drugima, odnosno na kojem se mjestu nalazi vaš učinak prema učincima drugih.

8. Razvijajte se i učite. Održivost je brzorastuća industrija koja, dakako, ima određena očekivanja svojih potrošača. Neprestano preispitujte što je važno vama i vašim stakeholderima. Učite i budite u toku s novim znanjima.