Koje odlike posjeduju brandovi vođeni - svrhom?

Sasvim je sigurno kako danas živimo u vremenu svrhe – vremenu koje je karakterizirano presudnom kolektivnom vrijednošću jednako prisutnom u različitim društvima diljem svijeta. Razumljivo je kako smo vođeni svrhom pri osobnom i poslovnom razvoju, no jednako tako, svrhovitost je postala glavnom niti vodiljom prilikom donošenja poslovnih odluka koje utječu na stvaranje dugoročne vrijednosti. Raditi i djelovati vođeni prvenstveno svrhom neupitno omogućuje jačanje branda te povezivanje s osvještenim dionicima. Be good and do good u ovome trenutku više ne predstavlja tek ispraznu izjavu, već krilaticu kojom je vođena sve zamjetnija brojka poduzeća diljem svijeta.

Uzimajući u obzir brojne društveno-ekonomske promjene te sverastuće globalne nesigurnosti, vrijeme svrhe koje trenutno još uvijek jest u svojim začecima, očekuje iznimno svijetla budućnost, budućnost u kojoj će novi proizvodi, usluge i poslovni modeli istovremeno biti usmjereni na profit te vlastitu i općedruštvenu svrhovitost.

Izgraditi brand vođen svrhom zahtjeva viziju, predan rad, izrazitu hrabrost, potrebna znanja, odgovarajuće alate i predane suradnike, no prije svega – iznimno strpljenje. U nastavku možete pročitati kojih je to šest glavnih karakteristika koje obilježavaju uspješne brandove vođene – svrhom.

1. Razumijevanje okruženja

Brandovi vođeni svrhom primorani su biti up-to-date s trenutnim stanjem u ekonomskim, društvenim, ekološkim, tehnološkim, ali i spiritualnim trendovima. Dakako, vrlo je važno biti upoznat s posljednjim istraživanjima struke, kako na lokalnoj, tako i na globalnoj razini. Prije no što krenete u razvoj ideje, svakako doznajte koja su posljednja dostignuća u vašem području djelovanja.

2. Vodstvo vođeno svrhom

Bez hrabroga vodstva nema niti originalnog pothvata – upravo je ono razlog razvoja jednih od najinovatnijih globalnih brandova. Vodstvo vođeno svrhom dakako može proizaći iz različitog spektra vjerovanja i dosadašnjih navika određene generacije ili tima, no svakako i iz karaktera pojedinca koji je beskompromisno predan svojoj viziji.

3. Organizacijska struktura i kultura vođene svrhom

U vremenu svrhovitosti, ''zeleni'' timovi, socijalno poduzetništvo i društveni inovatori ne egzistiraju u izoliranim ekosustavima. Oni su danas itekako povezani s istomišljenicima te intenzivno surađuju s onima usmjernima na isti ili pak sličan cilj, što kroz poduzetničke inkubatore, što kroz različite oblike coworking prostora i poslovnih zajednica.

Važno je reći kako su brandovi vođeni svrhovitošću svoju viziju inkorporirali u svaki element radne zajednice. Poduzeća vođena svrhom danas tako svjesno upravljaju timovima u vremenu neprestanih promjena i izmjena trendova, znajući kako su stalan razvoj motivacije i zajednička predanost rješenja za prevladavanje svih poslovnih prepreka.

4. Važnost inovativnosti

Kako bi brand zaista stvarao neprestano imajući na umu vlastitu svrhu, neizbježno je upravo tu svrhu ''ugraditi'' u svaku uslugu i proizod koji se plasiraju na tržište.

Mudri inovatori današnjice razumiju kako je potrebno razvijati lijep i ekološki osviješten dizajn, razvijati emapatiju prema svojoj zajednici, ali i zaposlenicima, usmjeriti se na rješavanje konkretnih problema te dati kupcima priliku za povezivanje, kao i razvoj njihove osobne svrhe. Pametni gradovi, kružna ekonomija, dvosmjerna komunikacija, eko startupi – samo su neki od rezultata inovativnog razmišljanja koji će izmijeniti život sutrašnjice.

5. Svrhovito povezivanje s kupcima i zajednicom

Pozicioniranje na tržištu, marketing i strateška komunikacija s dionicima dio su poslovanja svakoga branda. Ipak, u svakodnevnom je radu katkada vrlo lako zaboraviti na ciljanu skupinu, odnosno stvarne potrebe onih bez kojih branda ne bi niti bilo. Drugim riječima, kako bi brand vođen svrhom ostvario i razvijao komunikaciju s kupcima, potrebno je redefinirati vlastite ciljeve, osnovne oglašivačke narative, vizualni identitet, te što je osobito važno: svrhu branda koja je stavljena na papir zaista pretočiti u svakodnevnu praksu.

Jezik koji će kupci razumjeti od primarne je važnosti, kao i stalno razmišljanje o njihovim navikama, problemima i svakodnevnim ponašanjima. Dakako, kada god je to moguće, preporučljivo je obrazovati kupce o novim mogućnostima i održivijim rješenjima koji će imati svrhu i u njihovim životima.

6. Svrhovita suradnja sa stakeholderima

Postoje brojni način putem kojih brandovi mogu utjecati na razvoj odnosa sa svojim stakeholderima, poput testiranja i korištenja novih alata koji poboljšavaju transparentnost i odgovornost, komuniciranje opipljive vrijednosti, razvoj svrhovite i zajedničke inovativnosti, kao i suradnja s partnerima vođenima sličnom vizijom.

Doba svrhovitosti tek je u svojem začetku, no diljem svijeta uspješno djeluju tisuće onih koji spajajući zajedničko znanje, energiju, kreativnost i utjecaj rješavaju značajne globalne probleme te kreiraju poslovna parterstva na dinamičan, održiv i suvremen način. Brandovi vođeni svrhom upravo su dio takve zajednice.