Greenpeaceova "Pričica o čudovištima iz naših ormara"

Tko su čudovišta u mom ormaru?

Istražujući lanac nabave poznatih odjevnih brandova, Greenpeace je otkrio opasne kemikalije u dječjoj odjeći i obući. Studija "A Little Story About the Monsters in Your Closer - Pričica o čudovištima iz naših ormara" dio je njihove "Detox" kampanje, a  neki od inkriminiranih brendova su H&M, Adidas, Puma, Nike, C&A i Burberry.

Detox Burberry

Download 

Ispitana su 82 dječja odjevna predmeta kupljena kod ovlaštenih distributera u 25 država diljem svijeta, a rezultati potvrđuju da je upotreba opasnih kemijskih supstanci još vrlo raširena u proizvodnji odjeće i obuće, kako za odrasle, tako i za djecu. Odjevni predmeti poslani su u Greenpeaceov istraživački laboratorij na sveučilištu u Exeteru u Ujedinjenom Kraljevstvu, a ispitani su u nezavisnim ovlaštenim laboratorijima. Proizvodi su testirani na nonilfenol etoksilate (NPE), ftalate, organsko-kositrene spojeve, per/polifluorirane spojeve (PFC) i antimon, ovisno o vrsti proizvoda. 

U finalnom izvještaju Greenpeace iznosi da su sve ove kemikalije otkrivene u količinama iznad granice detekcije, a iako se radi o proizvodima za djecu, otrovne supstance pronađene su u jednakom rasponu i količini kao i u prethodnim studijama.

Oneart

Iz Adidasa su na optužbe odgovorili upirući prstom u Greenpeaceov "manipulativni način izvještavanja u kojem namjerno spominju dodatne kemikalije koje nisu ni otkrivene u proizvodima." Glasnogovornik također ističe da se na ovaj način testirani proizvodi prikazuju kao opasni po zdravlje kad za to "ne postoje znanstveni temelji".

Iz Burberryja su reagirali objavom da će do početka 2020. iz svog lanca nabave ukloniti sve štetne kemikalije u suradnji s dobavljačima i nevladinim organizacijama. Njihov su primjer ubrzo prihvatili i drugi brendovi priključujući se Greenpeaceovoj kampanji.

Ilze Smit iz Greenpeaceove "Detox" kampanje izjavila je: "Burberryjevo obećanje da će ukloniti ova opasna mala čudovišta iz naših ormara otvara novo poglavlje u priči o neotrovnoj i sigurnoj modi. Poduzevši ovaj ključni korak, Burberry je pokazao da sluša svoje kupce i pridružio se brendovima koji se u ime svih roditelja bore da ovoj otrovnoj noćnoj mori daju sretan završetak."

Više primjera dobre prakse: Dutch aWEARness, više u članku